Artikel

Automatische fietsparkeervoorziening met lockers

We stappen steeds meer op de fiets. Op veel plekken in de stad en bij stations is een tekort aan goede fietsparkeervoorzieningen. Rekken puilen uit, fietsen gaan kapot en raken zoek. Terwijl fietsen steeds kostbaarder worden, mede door de populariteit van de elektrische fiets.

FietsDock heeft de ideale oplossing bedacht. Een automatische fietsparkeervoorziening met lockers. Gebaseerd op een beproefd magazijnsysteem, toegepast voor fietsparkeren, volgens gepatenteerd concept.

Lage exploitatiekosten

FietsDock is modulair op te bouwen, onder- en bovengronds. In vergelijking met etagerekken en fietsparkeerkelders passen er meer fietsen op een kleinere oppervlakte, want paden en lange ingangen naar beneden zijn niet nodig. De exploitatiekosten zijn relatief laag. Er is geen personeel nodig, want het systeem is volledig automatisch, dag en nacht. FietsDock zorgt voor een opgeruimd straatbeeld, ontwerp en vormgeving worden in overleg bepaald. Iedere fiets is te traceren dus weesfietsen zijn verleden tijd.

Niet meer zoeken

Voor de gebruiker is het allemaal heel eenvoudig. Hij opent de deur van de locker met pas of app, zet z’n fiets erin en sluit de deur. Geen gedoe met lastige etagerekken en niet meer zoeken naar een plekje: dat doet het systeem, terwijl de gebruiker naar z’n bestemming loopt.



Walter Benecke, oprichter FietsDock: “Onze oplossing is uniek. FietsDock heeft zoveel deuren en ingangen als nodig is waardoor veel gebruikers tegelijkertijd hun fiets kunnen stallen. Essentieel op drukke stations. En het wisselen van de lockers gebeurt in luttele seconden.”

Deelfietsen en duurzaam

FietsDock is ook een ideale stalling voor deelfietssystemen. Extra inkomsten kunnen gegenereerd worden met branding. Uitgevoerd met zonnepanelen of verticale tuinen is FietsDock groen en zelfvoorzienend. FietsDock is geschikt voor alle locaties waar veel fietsen staan, zoals stations, winkelcentra, ziekenhuizen, en kantoren.

Kijk voor meer informatie op www.fietsdock.nl.



Dit artikel komt uit Verkeer in Beeld

Deel dit artikel