Blog

Deel 2 van het feuilleton 'De Buitenlamp'

Daar staat u dan, in de speciaalzaak, verpakkingen te bestuderen. Met schrik komt u tot de ontdekking dat u weliswaar veel van de tekens en beschrijvingen kent, maar verschillende ook niet. Ondanks dat de lamp die u wenste voor een redelijke prijs wordt aangeboden, twijfelt u over de aanschaf. Eerst toch nog maar eens met een collega overleggen.

Deze blog is onderdeel van een reeks. Lees hier deel 1.

Maandag op het werk spreekt u uw collega aan. Geduldig geeft hij aan waar hij vindt dat je op moet letten. Dankbaar voor de nuttige tips gaat u direct na het werk weer naar de speciaalzaak en schaft een buitenlamp aan. Met enige trots komt u thuis en installeert de lamp meteen naast de voordeur. Gezinsleden komen even kijken en knikken instemmend over de gemaakte keuze en het resultaat. De gegevens van de lamp en de aankoopbon bewaart u zorgvuldig.


Enkele weken later vraagt uw collega hoe de aankoop bevalt. Hij geeft u een luxmeter en een energiemeter te leen. Dit lijkt u wel aardig. U neemt de apparatuur mee naar huis en legt deze in de schuur. Twee weken later ziet u de spullen weer liggen. U besluit toch maar aan de slag te gaan en begint metingen uit te voeren. De resultaten worden door u zorgvuldig opgeschreven. U zet de gegevens in de computer en maakt een overzicht.


Tot uw schrik zit er een groot verschil tussen de waarden op de verpakking en de waarden die u verzameld heeft. U wordt boos. Dit klopt helemaal niet! U bespreekt het met uw gezinsleden. Deze geven aan dat de detectiefunctie van de lamp ook al enkele weken niet werkt. Uw boosheid wordt nog groter: ‘Waarom hebben jullie me dat niet verteld?’


De volgende dag gaat u met de verpakking en de aankoopbon terug naar de winkel. Helaas: de winkel is gesloten. Op de deur hangt een briefje: de elektronicaketen is failliet. U staat perplex voor de deur. Wat nu?


Lees verder in deel 3.

Deel dit artikel