App voor Bel- & Herstelmeldingen
Snel en leuk
Jaarlijks komen zo’n 12.000 meldingen binnen bij Bel&Herstel. Vanaf vandaag kunnen die meldingen dus ook met de Bel&Herstel-app gedaan worden. Wethouder Tankir: “Nijmegen is een mooie stad en de nieuwe Bel&Herstel-app is een snelle en leuke manier om melding te doen van iets dat hersteld moet worden. Inwoners en ondernemers gaan dit zeker gebruiken en het helpt ons om de stad mooi houden”.
Eenvoudig
De Bel&Herstel-app werkt eenvoudig. De gebruiker maakt een foto, selecteert het onderwerp en verzendt de melding. Alleen de eerste keer moeten naam en emailadres ingevoerd worden, daarna worden die automatisch aan de melding gekoppeld. Iedereen kan meldingen doen, ook mensen die niet in de stad wonen, maar er bijvoorbeeld wel werken.
Overzichtskaart
De foto bevat alle gegevens van de locatie en de melder kan de gedane meldingen terugzien in een lijst binnen de applicatie. Meldingen zijn ook terug te vinden op een overzichtskaart van alle Bel&Herstel meldingen, waarbij ook de status van de afhandeling te zien is. Binnen 5 dagen na de melding komt de Bel&Herstel-bus langs om het te repareren of krijgt de melder een bericht wat er met de melding gebeurt.
Parkeergarages
De Bel&Herstel-app bevat naast het doen van meldingen ook informatie en kaarten van openbare toiletten en parkeergarages. Ook seizoensafhankelijke informatie kan tijdelijk geplaatst worden, zoals bladkorven in de herfst en strooiroutes, zoutkisten en gladheid in de winter. Daarnaast gebruiken medewerkers van de gemeente de Bel&Herstel-app voor inspecties, handhaving, inventarisaties of wijkschouwen.
Verschil
De Bel&Herstel-app verschilt van landelijke applicaties zoals BuitenBeter, doordat de meldingen sneller verwerkt kunnen worden door de goede aansluiting op de gemeentelijke software. Het is een beta-versie waarmee de gemeente gemakkelijk verbeteringen in eigen beheer kan aanbrengen in nieuwe releases. De gemeente heeft de app vooraf getest met Nijmeegse burgers.

Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
FURNS: jouw partner in maatwerk en advies
1 mei om 09:53 uurBij FURNS geloven we in de kracht van duurzaamheid. De transitie naar een circulaire economie is in volle gang…
Technisch probleem leidt tot complete metamorfose van Bagijnhof Delft
6 okt om 10:07 uurWat ooit een stenig en waterrijk zorgenkind was, is veranderd in een groene en levendige plek waar bewoners…
Met nieuwe machine bestrijdt Rotterdam de Japanse duizendknoop
22 sep om 10:57 uurRotterdam test een nieuwe machine om de overlast van de Japanse duizendknoop tegen te gaan. De plant wordt…
Hoe Nijmeegse straten een andere invulling van hun parkeerruimte ervaren
21 sep om 13:52 uurDe auto die moet wijken voor groen, ontmoeten en spelen. Het is steeds vaker een punt van discussie als…
REstart, dé complete tool voor hergebruik
20 sep om 13:48 uurKleding nog goed te dragen maar dan wel voor iemand anders: Vinted. Konijnenhok niet meer nodig: Marktplaats.…
Dinxperlo maakt huiskamer van het centrum met Marktstroom.nl als stopcontact
18 sep om 13:37 uurWinkelgebieden zijn volop in transitie. Gemeenten die niet anticiperen op het veranderende koopgedrag van…
Paleto & Pixel: slimme overkappingen voor duurzame mobiliteit en leefbare steden
18 sep om 10:54 uurDe fiets speelt een steeds grotere rol in het mobiliteitsbeleid van gemeenten. Fietsen is gezond, duurzaam en…
Hoe breng je met de MKI als gunningscriterium de CO2-uitstoot met driekwart terug?
18 sep om 09:24 uurBij provinciale infrastructuur is asfalt verantwoordelijk voor een groot deel van de CO₂-uitstoot. Bij een…