App voor Bel- & Herstelmeldingen

Snel en leuk
Jaarlijks komen zo’n 12.000 meldingen binnen bij Bel&Herstel. Vanaf vandaag kunnen die meldingen dus ook met de Bel&Herstel-app gedaan worden. Wethouder Tankir: “Nijmegen is een mooie stad en de nieuwe Bel&Herstel-app is een snelle en leuke manier om melding te doen van iets dat hersteld moet worden. Inwoners en ondernemers gaan dit zeker gebruiken en het helpt ons om de stad mooi houden”.
Eenvoudig
De Bel&Herstel-app werkt eenvoudig. De gebruiker maakt een foto, selecteert het onderwerp en verzendt de melding. Alleen de eerste keer moeten naam en emailadres ingevoerd worden, daarna worden die automatisch aan de melding gekoppeld. Iedereen kan meldingen doen, ook mensen die niet in de stad wonen, maar er bijvoorbeeld wel werken.
Overzichtskaart
De foto bevat alle gegevens van de locatie en de melder kan de gedane meldingen terugzien in een lijst binnen de applicatie. Meldingen zijn ook terug te vinden op een overzichtskaart van alle Bel&Herstel meldingen, waarbij ook de status van de afhandeling te zien is. Binnen 5 dagen na de melding komt de Bel&Herstel-bus langs om het te repareren of krijgt de melder een bericht wat er met de melding gebeurt.
Parkeergarages
De Bel&Herstel-app bevat naast het doen van meldingen ook informatie en kaarten van openbare toiletten en parkeergarages. Ook seizoensafhankelijke informatie kan tijdelijk geplaatst worden, zoals bladkorven in de herfst en strooiroutes, zoutkisten en gladheid in de winter. Daarnaast gebruiken medewerkers van de gemeente de Bel&Herstel-app voor inspecties, handhaving, inventarisaties of wijkschouwen.
Verschil
De Bel&Herstel-app verschilt van landelijke applicaties zoals BuitenBeter, doordat de meldingen sneller verwerkt kunnen worden door de goede aansluiting op de gemeentelijke software. Het is een beta-versie waarmee de gemeente gemakkelijk verbeteringen in eigen beheer kan aanbrengen in nieuwe releases. De gemeente heeft de app vooraf getest met Nijmeegse burgers.

Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
De beweegvriendelijke openbare ruimte: sporten, ontmoeten en verbinden in een
4 dec om 09:32 uurNederland staat voor een uitdaging: hoe houden we onze openbare ruimte beweegvriendelijk, toegankelijk en…
Eenvoudiger evenementenbeheer in Bodegraven-Reeuwijk
28 nov om 09:00 uurIn de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is sinds kort een slimme oplossing in gebruik om stroomvoorzieningen op het…
Als rioolbeheerder bepaal jij hoe circulair de openbare ruimte wordt
26 nov om 08:00 uurGaat de straat open voor rioleringswerkzaamheden? Grijp deze kans om uitdagingen als circulariteit, de…
Heeft jouw gemeente een hart? Speel dan mee met REstart!
14 nov om 15:25 uurVeel goede speeltoestellen worden weggegooid. Kleine gemeenten hebben vaak een financiële uitdaging en kunnen…
Slim en duurzaam schoffelen met stille kracht
14 nov om 08:53 uurDe openbare ruimte vraagt om slimme, duurzame en veelzijdige oplossingen. Met het Makita UX01G combisysteem,…
‘Meer aandacht voor optelsom bekende maatregelen kan sociale veiligheid verbeteren’
12 nov om 09:05 uurMet de actie ‘Wij eisen de nacht op’ vragen vrouwen aandacht voor de onveiligheid die ze ervaren. Michiel Meurs…
Hoe gemeente Hoorn data inzet voor een beweegvriendelijke leefomgeving
10 nov om 08:42 uurEen aantrekkelijke leefomgeving waarin bewegen vanzelfsprekend wordt; dat is de ambitie van gemeente Hoorn.…
NPDW introduceert Inspiratiegids Duurzame Bestrating
7 nov om 08:35 uurSteden en dorpen willen de openbare ruimte groener, duurzamer en circulair inrichten. Om ontwerpers, gemeenten…
