In 2030 heeft de Rijksoverheid 50 procent circulaire inkoop als doel. Dit betekent dat producten en grondstoffen continu worden hergebruikt. POL Heteren draagt met trots bij door het innovatieve POL Re-Sign® verkeersbord te introduceren. Dit duurzame alternatief geeft afgekeurde of overbodige verkeersborden een nieuw leven, waardoor we niet alleen besparen op grondstoffen, maar ook bijdragen aan een groenere toekomst.
Het meest duurzame verkeersbord heeft u al in uw bezit

POL Re-Sign®: écht circulaire verkeersborden
Met POL Re-Sign hergebruiken we overbodige of afgekeurde verkeersborden. Denk daarbij aan borden die niet meer voldoen aan de wetgeving of voor de verkeerssituatie niet meer relevant zijn. Door die verkeersborden te saneren, verbeteren we de verkeersveiligheid. Door ze vervolgens te hergebruiken verminderen we het gebruik van grondstoffen.
De verkeersborden worden op een duurzame manier schoongemaakt. Het reinigen gebeurt met behulp van een speciaal ontwikkelde machine op zonne-energie. Het water dat onder hoge druk de borden reinigt, is regenwater dat gefilterd is en keer op keer opnieuw gebruikt wordt. Bij het refurbish-proces worden geen chemicaliën gebruikt en er komen geen toxische stoffen vrij. Hierdoor is POL Re-Sign echt milieuvriendelijk.
Nadat de ingeleverde verkeersborden zijn ontdaan van hun oude folie, wordt de rand bijgewerkt met watergedragen lak. Met een nieuwe signface zijn ze weer volledig klaar voor gebruik. Dit proces kan meerdere malen worden herhaald. Zo wordt de levensduur van een verkeersbord verlengd tot wel 80 jaar. Het verkeersbord doet in kwaliteit niet onder voor een nieuw aluminium verkeersbord, maar is veel duurzamer!
POL Re-Sign is het antwoord op overtollige verkeersborden
Voor de meer dan 600.000 overtollige verkeersborden in Nederland biedt POL Re-Sign een echt duurzame oplossing. Nu kunnen deze borden eenvoudig worden hergebruikt en ingezet waar ze écht nodig zijn.
Bijna alle aluminium verkeersborden, ongeacht vorm of functie, kunnen worden hergebruikt, mits de drager nog recht en bruikbaar is. Als een ingeleverd bord niet herbruikbaar is, wordt het aluminium gerecycled om nieuwe verkeersborden te maken. Er gaan dus geen grondstoffen verloren.
Uw oude borden zijn geld waard!
POL Re-Sign verkeersborden voldoen aan de hoogste duurzaamheidseisen en hebben de beste MKI-score. Bovendien levert het inleveren van oude verkeersborden een aanzienlijk bedrag aan statiegeld op, wat de keuze voor POL Re-Sign® niet alleen ecologisch, maar ook economisch aantrekkelijk maakt.
POL Re-Sign® is meer dan een product; het is een toewijding aan een betere toekomst. Ontdek hoe u uw duurzame doelen kunt bereiken met onze refurbished verkeersborden. Bezoek POL.nl/resign of neem contact op met onze verkoopafdeling voor meer informatie en advies.
Samen kunnen we het verschil maken, bord voor bord…
POL Heteren bv
Heteren
026 – 47 90 1111
pol.nl
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Straatbeeld op de Vakbeurs Openbare Ruimte: kennis delen door ontmoeting en lezingen
9 sep om 13:00 uurAls strategisch partner van de grootste vakbeurs in de openbare ruimte van Nederland is het vakblad Straatbeeld…
FURNS: jouw partner in maatwerk en advies
1 mei om 09:53 uurBij FURNS geloven we in de kracht van duurzaamheid. De transitie naar een circulaire economie is in volle gang…
Play & Relax van Wereldhave: een minibos vol
14 sep om 08:46 uurShoppen vermoeiend? Niet in Kortrijk. Terwijl ouders bij winkelcentrum Ring Shopping neerploffen, verdwijnt hun…
Historisch zitten in het centrum van Tegelen
11 sep om 09:59 uur“Grijsen heeft met een zitelement in de vorm van een kiepkarretje het mooiste zitelement geleverd wat er op dit…
De rioolbeheerder bepaalt hoe circulair de openbare ruimte wordt
10 sep om 15:19 uurStaan er rioleringswerkzaamheden op de planning? Neem dan meteen circulariteit, de energietransitie en…
Roelofs Groep: 65 jaar bouwen aan de leefomgeving van morgen
10 sep om 08:18 uurDit jaar viert Roelofs Groep haar 65-jarig jubileum. Vanaf de eerste vrachtwagen van oprichter Herman Roelofs…
Panel: circulaire openbare ruimte - waar moeten we mee doorgaan, starten of stoppen?
9 sep om 12:46 uurHet Centraal Planbureau voor de Leefomgeving publiceerde in februari haar tweejaarlijkse Integrale Circulaire…
De MB Air tilt fietsparkeren naar een hoger niveau
9 sep om 08:12 uurDe lancering van de MB Air, een fietsparkeersysteem waarbij de fiets met behulp van perslucht horizontaal de…