DRAIN Multipoint lijnkolk

maandag 15 februari 2010
timer 2 min
Met de introductie van de DRAIN Multipoint kolk, biedt ACO een “lijnkolk” die behalve voor goede afwatering tevens is ontworpen om een bijdrage te leveren aan verkeersveiligheid, estetica en reiniging.
DRAIN Multipoint lijnkolk

 

DRAIN Multipoint lijnkolk

DRAIN Multipoint lijnkolk

Met de introductie van de DRAIN Multipoint kolk, biedt ACO een “lijnkolk” die behalve voor goede afwatering tevens is ontworpen om een bijdrage te leveren aan verkeersveiligheid, estetica en reiniging.

Straatbeeld- en fietsbandvriendelijk

Door de beperkte breedte van 20cm komt de lijnkolk niet te ver van de straatband af te liggen of, in geval van plaatsing in een goot, is er slechts een smalle molgoot nodig wat het straatbeeld meestal ten goede komt. Voor situaties met een verkanting in de strek- of rollaag langs de straatband is de bovenzijde naar keuze recht of schuin leverbaar en dus altijd aansluitend in te bouwen. Met een lengte van 45 cm en met een speciaal inwaterend oppervlak voert de K200 het regenwater snel af. Het unieke roosterdesign is “fietsbandvriendelijk” door het ontbreken van de typische lange, bredere sleufopeningen. Hierdoor kunnen ook platgereden blikjes of ander groter afval niet in de kolk terechtkomen.

Innovatief in hoogte verstelbaar systeem


Het scharnierende rooster heeft een Drainlock bevestiging, en is voor een zuigbuis met een diameter tot 135mm toegankelijk. De K200 is voorzien van een 125mm aansluitspie met gietijzeren stankslotgarnituur en heeft 20 liter slibvang. De lijnkolk is tevens leverbaar in een 2-delige uitvoering, waarbij het gietijzeren rooster met rand in hoogte verstelbaar is om eventuele zettingen van het wegdek naar verloop van tijd op te kunnen vangen. Hiervoor worden bij plaatsing van de K200 lijnkolk 1 of meerdere PE nivelleringsplaten tussen de rand en onderbak geplaatst. Wanneer door zettingen van het straatwerk de kolk boven de bestrating uitkomt, kan de kolk gelicht worden, zonder dat hiervoor de bestrating hoeft te worden opgebroken. In dit geval worden 1 of meer nivelleringsplaten verwijdert, waarna de kop weer terug geplaatst wordt. Zo kunnen niveauverschillen in het wegdek die gevaarlijke verkeerssituaties kunnen opleveren, tijdig en zonder veel kosten worden vereffent.
 

Terug naar het overzicht >>>

Meer artikelen met dit thema

aquaParker: de klimaatadaptieve parkeeroplossing

3 feb om 00:00 uurtimer2 min
Morssinkhof Infra presenteert aquaParker: de klimaatadaptieve parkeeroplossing voor het creëren van waterberging…
Lees verder »

Vriezenveen krijgt circulaire en klimaatadaptieve straat

14 okt 2020 timer2 min
Aan de Dunantstraat in Vriezenveen wordt hard gewerkt aan een straat waar duurzaamheid, circulariteit en…
Lees verder »

Klimaatadaptieve afwatering met bijzondere roosterafdekking

12 okt 2020 timer2 min
Door bebouwing wordt steeds meer oppervlak verhard waardoor regenwater niet kan infiltreren in de bodem. Hierdoor…
Lees verder »

Hoofdstraat Hoogeveen is toekomstbestendig en verblijfsvriendelijk

9 jul 2020 timer4 min
De Hoofdstraat van Hoogeveen is het winkelhart van het centrum. Onlangs is deze centrumstraat samen met het…
Lees verder »

Water in Balans moet in Meerssen zorgen voor droge voeten

18 mei 2020 timer4 min
Het Limburgse Meerssen kwam in 2012, 2014, 2016 en 2018 landelijk in het nieuws door ernstige wateroverlast. Ook…
Lees verder »

Van stresstest naar actieplan!

8 mei 2020 timer3 min
Het klimaat verandert. In een nationaal programma is omschreven welke gevolgen dit heeft en hoe we daar op in…
Lees verder »

Groningen moet in 2050 klimaatbestendig zijn

19 feb 2020 timer3 min
De effecten van een veranderend klimaat zijn steeds meer merkbaar, ook binnen de gemeente Groningen. Daarom is er…
Lees verder »

Duurzaam stedelijk afwateringssysteem

23 jan 2020 timer2 min
ACO heeft een Duurzaam stedelijk afwateringssysteem ontwikkeld waarmee waterbestendigheid kan worden behaald en…
Lees verder »