Artikel

Bright Park legt de lat hoog: zonnefietspaden en zeezoutpaviljoen

Technologische innovaties kunnen op kleine schaal een positieve bijdrage aan het klimaat leveren. Dat is de overtuiging BRAND The Urban Agency en BLOC. Deze twee partijen nemen het voortouw voor de ontwikkeling van Bright Park.

Het concept is veelbelovend: Bright Park moet het meest circulaire, duurzame en slimme park ter wereld worden. Het idee is dat stadsbewoners kennismaken met de technologische mogelijkheden die nodig zijn om de wereld te verduurzamen. En dat in een vertrouwde omgeving van een bestaand park, in Eindhoven.

Potentiële innovaties

De bedoeling van Bright Park is om het publieke bewustzijn van zowel de veranderende wereld als de mogelijkheden van technologie te vergroten. Potentiële innovaties worden voor het voetlicht gebracht in het park, zoals een waterproducerende fontein, een paviljoen van zeezout, een CO2-absorberende vijver, zonnefietspaden, een eco-escaperoom en een waterzuiverend zwembad. BRAND The Urban Agency en BLOC hopen het park in de loop van dit jaar te openen.

Deel dit artikel