NL Greenlabel gaat samenwerking aan met ExpoProof en Acquire
Partnership ExpoProof
NL Greenlabel wil de inrichting van de buitenruimte weer in balans brengen met de natuurlijke leefomgeving. Zij wil het gebruik van duurzame producten en materialen en groen in de ruimste zin van het woord bevorderen om te komen tot duurzame gebiedsontwikkeling. De Dag van de Openbare Ruimte is in vijftien jaar gegroeid tot Nederlands’ grootste evenement op het gebied van ontwerp, inrichting, onderhoud en beheer van buitenruimte. Jaarlijks komen zo’n achtduizend openbare ruimte professionals bij elkaar in de Jaarbeurs.
Lodewijk Hoekstra, samen met Nico Wissing oprichter van NL Greenlabel: “We verheugen ons enorm op de samenwerking met ExpoProof, het bedrijf dat de Dag van de Openbare Ruimte organiseert. Wij hebben ze leren kennen als een zeer proactieve club. Echte ondernemers die de boel in gang krijgen en dat is zeer welkom, zeker met een thema als duurzaamheid. Wij vinden dat dat vaak nog veel te laag op de agenda staat, dus een beetje duwen en trekken kan absoluut geen kwaad. Van de organisatie krijgen we de mogelijkheid om - samen met De Groene Stad Charta - onder de noemer ‘NL Greenlabel en De Groene Stad’ een gedeelte van de beursvloer in te richten met NL Greenlabel partners en andere exposanten die actief invulling geven aan de Groene stad gedachte.”
ExpoProof gebruikt de kennis van NL Greenlabel om de duurzaamste vakbeurs te worden in Nederland. “Bij beurzen is veel winst te behalen op het gebied van duurzaamheid, een beurs is in feite een enorme vervuiler," aldus Jean Paul Boon, samen met Marc de Winter en Marcel Beelen eigenaar van ExpoProof. “Wij zijn al begonnen met een aantal maatregelen zoals hergebruik van gebruikte materialen, maar zo is er op veel meer vlakken terrein te winnen. Scheiden van afval, materiaalkeuze, stroombesparende voorzieningen, om er maar een paar te noemen. En misschien laten wij de exposanten hun stand in het halfdonker opbouwen als dat veel zou opleveren. Een mooie ontwikkeling is sowieso dat de Jaarbeurs zwaar inzet op energieneutrale beurshallen. Maar met de samenwerking bieden we natuurlijk vooral ook een reusachtig platform waarmee we de hele openbare ruimte markt faciliteren. Alle denkbare aanbieders en afnemers op het gebied van de openbare ruimte brengen we bij elkaar. Dat is een enorme bak aan innovatie en kennis om duurzaamheid in de praktijk te brengen."
Partnership Acquire
De strategische samenwerking van NL Greenlabel en Acquire, uitgever van vakbladen als Straatbeeld, GroenEffect, Verkeer in Beeld en BuitenSpelen, is erop gericht om de boodschap van NL Greenlabel wijds te verspreiden. Dat duurzaamheid in materiaal en gebruik cruciaal is, weten velen imiddels, net zoals dat groen gezond is. Hoe men de leefomgeving daadwerkelijk groener en duurzamer kan maken, wil NL Greenlabel laten zien via de communicatiekanalen van Acquire.
NL Greenlabel gaat in 2018 regelmatig te zien zijn in de mediavormen van Acquire om duurzaamheid en groen nóg beter in de schijnwerpers te zetten. Als eerste leest u de visie van Lodewijk Hoekstra, oprichter van NL Greenlabel, in het nieuwe GroenEffect digitale magazine, die u hier gratis kunt ontvangen.

Tekenmoment van ExpoProof en NL Greenlabel.
Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
FURNS: jouw partner in maatwerk en advies
1 mei om 09:53 uurBij FURNS geloven we in de kracht van duurzaamheid. De transitie naar een circulaire economie is in volle gang…
Bodemgezondheidsindex helpt Amsterdam bij begrijpen en verbeteren stadsbodem
20 okt om 09:34 uurDe bodem is een cruciaal element voor het functioneren van ecosystemen. Ook in urbane gebieden in relatie tot…
Technisch probleem leidt tot complete metamorfose van Bagijnhof Delft
6 okt om 10:07 uurWat ooit een stenig en waterrijk zorgenkind was, is veranderd in een groene en levendige plek waar bewoners…
Met nieuwe machine bestrijdt Rotterdam de Japanse duizendknoop
22 sep om 10:57 uurRotterdam test een nieuwe machine om de overlast van de Japanse duizendknoop tegen te gaan. De plant wordt…
Hoe Nijmeegse straten een andere invulling van hun parkeerruimte ervaren
21 sep om 13:52 uurDe auto die moet wijken voor groen, ontmoeten en spelen. Het is steeds vaker een punt van discussie als…
REstart, dé complete tool voor hergebruik
20 sep om 13:48 uurKleding nog goed te dragen maar dan wel voor iemand anders: Vinted. Konijnenhok niet meer nodig: Marktplaats.…
Dinxperlo maakt huiskamer van het centrum met Marktstroom.nl als stopcontact
18 sep om 13:37 uurWinkelgebieden zijn volop in transitie. Gemeenten die niet anticiperen op het veranderende koopgedrag van…
Paleto & Pixel: slimme overkappingen voor duurzame mobiliteit en leefbare steden
18 sep om 10:54 uurDe fiets speelt een steeds grotere rol in het mobiliteitsbeleid van gemeenten. Fietsen is gezond, duurzaam en…